Vinter med vår følelse…kropp detox

 

img_2316

Kropp, sjel og ånd beveger seg mot vår. Hele naturen skriker for mer lys og liv. Kroppen vil kle av seg alle de tykke lagene den har fått på seg i en lang periode og vil la huden puste litt mer fritt. Vi trenger vitaminer, D vitamin og mineraler. Naturen kan ikke bli brukt veldig mye akkurat nå men det vi kan gjøre er å hjelpe kroppen litt ved å gi den de ressurser vi har plukket fra naturen før vinteren kom. En kropp detox passer perfekt nå.

Jeg har blandet tørket urter/blomster, salter, tørr melk og havre og laget bad salt og bad soak eller te.  Salt jeg bruker i blandinger er Himalaya rosa salt som inneholder 84 mineraler og er veldig god til å brukes i matlaging.

img_2313

Jeg har laget en soak for badekar av Provence lavendel, melk, havre og  kamille. Jeg kaller den for Chamomile Lavender Oat Bath Soak. Havre fungerer veldig bra som en mild skrubb. 1 ss i badekaret mens vann renner er rene medisinen. Den passer perfekt til de som har barn eller sliter selv med eksem eller psoriasis. Blandingen kan bli brukt perfekt til fotbad. (Før vi tømmer badekaret skal vi ta vekk de store kamille blomstene som ikke klarer å gå gjennom rør).

En annen blanding inneholder havre, Provence lavendel,sjasmin blomster, ringblomst og Himalaya rosa salt. Jeg vil kalle den for Blossom Bath Soak. Det var fascinerende å blande de når jeg viste at det var jeg som plukket sjasmin blomster og tørket de selv (blandingen er på første bildet).

img_2314

Lavender Morrocan Mint Bath Salt er blandingen som fascinerer meg mest av alle. Jeg har blandet her oljer som gir fuktighet til huden, Himalaya rosa salt, Provence lavendel og marokkansk mynte. Denne blandingen passer perfekt til de som har vonde muskler og sliter med tørr atopisk hud. Blandingen kan brukes til fotbad.

Alle bad produkter fins i Lifealalaura butikken nå. De er rett og slett en veldig fin gave til en du er glad i eller til deg selv :).Da er det bare til å ta kontakt.

img_2315

 

 

Leave a Reply

