SPA kveld…mandarin og mandler salat…

FullSizeRender-12

7.mars 2016 kommer jeg til å huske lenge…Spa kveld med gode kjekke damer i stua her i Løkedalvegen 18…latter…gode opplevelser…nye opplevelser…gode Hemel økologiske produkter blandet med home made scrub produkter laget av meg…dempet lys…fred…latter igjen…fred igjen…massasje…minner som kommer til å vare livet ut… ❤

Vi har hatt i fokus fornyelsen som kommer med våren…sunnhet…bruk av gode råvarer i matlaging…bruk av chia frø, honning, grønn/hvit te, kaffe, innhold av antioksidanter i varer, pleie fra innsiden og ut.

FullSizeRender-14FullSizeRender-21

Vi fikk prøve hand og face scrub jeg laget her hjemmet med gode ingredienser. Om vi fikk babyhud etter bruken av de? Jaaaaa det fikk vi 🙂 🙂 <3.

Jeg fikk presentere den siste hobbyen min…baking av franske makroner <3. Jeg baker på bestilling til party, dåp, bryllup,m.m…

Til sist vil jeg si takk til koselige damer for en fantastisk “legendarisk” kveld. Kvelden hadde ikke vært den samme uten dem <3.

NB! Er du interessert i å ha en SPA-kveld på klubben eller hjemmet hos deg med gode venner? Da kan du ta kontakt med meg så holder jeg en slik party med beste spa produkter ever.

Til sist MÅ jeg skrive oppskrift på den beste salaten ever damene fikk servert her i Løkedalvegen 18.

Mandarin og mandler salat

IMG_1770

Ingredienser til salat:

1 neve mandler

2 ss sukker

1 salat

1 pakke ruccola

1 avocado

1 rødløk skjært julienne

1 boks mandariner

1 eple i små terninger

1 boks Fetaost

2 stenger selleri i små terninger

 

Dressing:

1 dl olje

1 ss oliven olje

2 ss balsamico eddik

1 ss rødvin eddik

1 ss Dijon sennep

1 ts sukker

litt salt og pepper

Bland alle ingredienser godt i et skål til dressing og ha det ved siden av salaten.

 

Start med å kandisere mandlene i ei gryte på middels varme. Sett mandlene og 2 ss sukker i gryte. La sukkeret smelte. Ta gryta vekk fra varmen når sukkeret starter så vidt å bli brun. OBS. Sukkeret og mandlene brenner fort og det skal du unngå.

Sett mandlene på et stykke bake ark og la de kjølne. ( Prøv å separere mandlene fra hverandre på bake arket mens de fortsatt er varme ellers er det litt vanskelig senere).

Ellers skjær alle ingrediensene og sett i skål. Hell ut vann fra mandariner og sett de på toppen av salaten i lag med mandler og løk. På slutten er det bare å smuldre 1 pakke Fetaost på toppen av salaten.

Jeg serverte til salaten 2 pakker minigrissini med hvitløk aroma fra Søstrene Grene  og dressingen :).

ENJOY!

 

FullSizeRender-20

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

