Høst…ramsløk drøm 🌿

Da er høsten komt…kaldere i lufta idag…mer vind…lyng i potter og skog…kald blå himmel og fortsatt grønn skog…
  

Nå blir det fort mørkt. Da blir det kos med god te, strikking og fargelegging…

Ramsløk …

alli-ursi3w

Ramsløk er tatt i bruk for fullt her på kjøkkenet mitt. Jeg bare elsker ramsløk.

Ramsløk (allium ursinum) er en løkart som vokser vilt i skog. Ramsløk blei kalt som “vill hvitløk” fordi den både lukter og smaker som hvitløk. Bare for noen år siden blei ramsløk kalt som ugress. Nå finner vi ramsløk i oster, pesto, dressinger,m.m. Idag laget jeg ramsløk smør. Ramsløk i rømme og majones passer perfekt til sjømat. En dryss av det på potetsalaten, pastasalat eller grønnsak salat gir maten en aroma uten om det vannlige…

Idag laget jeg ramsløk smør og drysset godt på Hasselback poteter… 

Lifealalaura selger ramsløksalt blandet med himalaya salt. Ta kontakt hvis du vil ha det. Jeg lover deg at  du får en aroma i maten som ikke sammenlignes noe annet…<3

Jeg ønsker alle en aromatisk høst med fine kvelder og gode opplevelser…<3

Leave a Reply

