Sommer…terrasse…rabarbra saft…

IMG_8948

Idag har jeg vært på tur å plukke engblomster :)…da er det sommer selv om temperaturene i år har ikke vært så høye. Etter en fin tur ute i naturen har jeg tatt meg litt ekstra tid for å pynte terrassen.

 FullSizeRender(69)  FullSizeRender(80)

FullSizeRender(70)  FullSizeRender(71)  FullSizeRender(76)

  FullSizeRender(82)  
Jeg har festet et gammelt juletre og noen driv ved pinner på terrassen. Jeg henget glass på de og fylte glassene  med blomster.

FullSizeRender(72)  FullSizeRender(73)

For to uker siden har jeg laget herlig rabarbra saft a la Laura. Her kommer oppskrift.

Rabarbra saft

FullSizeRender(75)

2 kg rabarbra

2 l vann

600 g sukker

1 ss hjemmelaget vaniljesukker

1 ss kanel

Skjær rabarbra i små biter og sett i kjelle. Dekk de med vann og sett på medium varme og la rabarbra koke i 20 minutter. Ta vekk skum. Rabarbra kommer til å koke så det går i oppløsning derfor vannet får en opak farge. Sil saften. Rabarbra kastes. Saften settes i kjelle med sukker, vaniljesukker og kanel og kokes til sukkeret er smeltet -ca 5 minutter. Vil du ha en tykkere konsistens på saften kan du la det koke enda lengre. Saften helles på flaske og settes i kjøleskap. Holdbarhet er flere uker i kjøleskap.

ENJOY the sommer 🙂 !

FullSizeRender(74)

Leave a Reply

