Kongelig bryllup…sommer…quiche med mozarella, spinat og sopp…

FullSizeRender(66)

Kongelig bryllup i Sverige idag 13.juni…hva kunne få meg til å sette meg forran en TV på en fin lørdag…

Jo det er nemlig veninna mi Solborg som fikk meg til å velge å se på TV. Hun er big fan kongehus og kongelig bryllup. Ved hver anledning det er kongelig bryllup tar hun på seg finstasen og finner noe godt å bite i, sjampanje, noen kjekke veninner…Tiden stopper for henne i noen timer…det er kongelig bryllup…

Og jeg tenker “Hva er det som gjør at hun er så glad i å se på de fine prinsessene og prinsene som gifter seg?” Kan det være at hver og en av oss har en lengsel i oss …vi elsker å drømme oss vekk og tenke …”hva om det hadde vært meg”…spesielt når prinsessen er fra folkemengden…vi elsker å se antrekket til de som er invitert…endelig kan vi si vår mening uten å få stygge blikk … :)…

Jeg vet ikke helt om jeg har et svar…denne gangen var jeg og i et slik selskap…og  jeg kan bare si at “Det er magisk”…

Denne gangen har jeg bare lyst å vise noen  bilder jeg tok fra selskapet som ble arrangert av veninnene til Solborg for å hedre Solborg samtidig med det kongelige bryllupet.

FullSizeRender(53)  FullSizeRender(58)

FullSizeRender(59)  FullSizeRender(65)

FullSizeRender(60)  FullSizeRender(64)

FullSizeRender(62)  FullSizeRender(61)

IMG_8822  FullSizeRender(63)

Denne gangen laget jeg en tapas rett som heter quiche og her kommer oppskrift.

Quiche med mozarella, spinat og aroma sopp

IMG_8801

5 egg som piskes med salt og pepper (etter smak)

1 pose baby spinat

100g raspa mozarella

7 aroma sopp

litt oliven olje

litt provence salt

1 ss helmelk

Sett ovnen på 190 grader.

Skjær aroma sopp og fres de litt i oliven olje på panna.

Bland i et skål baby spinat, stekt sopp,mozarella og pisket egg. Du kan sette finhakka løk og bacon i veldig små terninger i blandingen ved ønske.

Finn noen store cupcakes former og hell i de 3/4 av eggeblandingen. Dryss på toppen provence salt. De settes i ovn i 20-23 min.

Når de er ferdig stekt kan mann la de kjølne på kjøkenbenken. Når quiche er kalde rives muffinsformene av forsiktig og VOILA…der har mann små eggeomeletter klar til å spises :).

FullSizeRender(55)  FullSizeRender(56)

FullSizeRender(57)  FullSizeRender(54)

Nå skal jeg kose meg resten av kvelden :). Må dere ha en riktig god helg videre!

Leave a Reply

