Grønnedilla…granskuddsirop

IMG_8474

I de siste ukene har jeg vært veldig fokusert på grønnfargen. Hvis jeg tenker på grønnfargen forbinder jeg den med LIVET, ENERGIEN, VITALITETEN og GLEDEN. Jeg har tatt flere bilder der grønnfargen kommer sterkt fram.

IMG_8466

FullSizeRender(23)  FullSizeRender(29)

IMG_8489  FullSizeRender(20)

FullSizeRender(21)  FullSizeRender(22)

I mai måned pleide vi å plukke granskudd oppe i fjellene i Transilvania…mamma satt skuddene i stor kjelle og kokte granskuddene. Hun laget alltid sirop av de. I kalde vinterer ga hun oss litt granskuddsirop når vi hostet. Hun sa at det var en god hostesaft. I varme sommerer blandet hun sirop med mineralvann. Da fikk vi en så god leskedrikk…

Mange ting klarte ikke vi barna å forstå men nå når jeg leser om granskudd forstår jeg mer hvorfor mamma gjorde det hun gjorde.

Granskuddene inneholder mye C vitamin. De er veldig gode for luftveiene og som energigiverer.

Jeg pleier å bruke litt av siropen i saus når jeg serverer viltkjøtt. Den kan brukes som tilsøtningsmiddel. Du kan ta å drysse av den på eplekaken eller litt i smoothien …mmm…

I går laget jeg granskuddsirop med granskudd fra Norge…

FullSizeRender(27)  FullSizeRender(24)

FullSizeRender(25)  FullSizeRender(26)

Vil du ha en smak av granskuddsirop? Da er det bare til å ta kontakt med meg på janinalaurasandvik@gmail.com eller tlf. 93052546.

IMG_8487

Leave a Reply

