Himmel/ hav, natt/dag…LIFE…minimarshmellowskake a la Laura

Denne uken har jeg tatt små turer på Torvastad og Visnes. Jeg blei  veldig fascinert av naturen. Spesielt har jeg observert himmelen og havet…dagen og natta…farger som blå, rødt, og grønt…svart hat bare vært i kontraster…naturen som våkner til liv…trær som blomstrer…

Plutselig alt det jeg var vant med fikk nye dimensjoner i alt enkelhet…jeg fikk tenke på det privilegiet av å bo så nær havet siden jeg er  fra fjellene i Transilvania…

Denne uken har himmelen vist seg i alle varianter…fra svart til blått og rødt…Jeg elsker solnedgangen….himmelen blei malt med  unike farger og nyanser . Det opplevde jeg sterkt i går kveld…

Men sånt er LIVET…nyanser, kontraster og farger…:)

Solnedgang på Torvastad…

Terrassen blei litt ekstra pyntet …

Hjemmelaget bringebærsaft og kringler har vært søndagskosen for meg…Jeg husker at når jeg var barn i Romania solgte folk kringler på snor…de var harde men gode…<3

Minimarshmellows kake a la Laura

Varm ovnen på 190 grader.

1 stor boks cottage cheese med vanilje fra Tine

2 egg

70 g hvit sjokolade smeltet i kjelle med 3 ss søt kondensert melk og 1 ss smør

1.5 pakke Piano vaniljekrem

3 ss hvetemel

2 ts vaniljesukker

Alt blandes sammen med en stor skje. På slutten hakkes en plate mørk sjokolade og blandes i kakerøra.

Hel kakerøra i springform 24 cm og dryss minimarshmellows på toppen.

Kaka stekes i ovn på 190 grader i 25-30 min. Konsistensen skal være myk. Du kan servere kaka med vaniljeis.

Leave a Reply

