Pizzahorn …

 

                                                                   10616797_817657684925378_706972934_s

 

Det er flere som sier at de pizzahornene er utrolig gode. Jeg vil si at de er BEST ❤ 🙂 ! Ungene elsker de når jeg lager de til kosekveldene deres. Og ingenting er bedre enn å ha de i fryseboks på lur. Her kommer oppskrift.

     Pizzahorn

 

100 g smør

5 dl melk

1 ts salt

14 dl hvetemel

50 g gjær

1 dl sukker

1 egg

 

Fyll:

2 pk kjøttdeig

1 pk bacon i terninger

2 glass Dolmio clasic

1/2  pk raspet ost

litt oregano, basilicum- jeg bruker krydderblanding fra Oliviers&co

litt hvitløk olivenolje fra O&co -bare hvis mann vil

 

Smuldre gjær i en stor bolle. Smelt smøret. Bland melk, smeltet smør og egg sammen og sett blandingen litt på varmen til melken blir lunken (37 grader).

Bland dette oppi med gjæren. Sett alt det tørre oppi og bland godt. Hvis du ser at det er for myk konsistens ta litt ekstra hvetemel og bland godt til du får en god konsistens på deigen. Den skal ikke være så hard og ikke så veldig myk. Den skal være en plass imellom :). 

La det heve på en lun plass i ca. 1 time.

Mens deigen hever seg steker mann kjøttdeig i lag med bacon. Kjøttdeigen blandes med Dolmio, krydder og ost. Hvis du føler at det er for surt på grunn av tomatene kan du ta litt brunsukker og blande i fyllet.

Når deigen er klar deles i to. Kjevle hver stykke til en runding og del rundingen i 8 stk. Sett litt fyll på hver stykke og rull til horn.

La hornene hvile på brett i 15 min. Jeg pleier ikke å pensle de. Det er min hemmelighet for myke, luftige og fine horn. Jeg setter bare litt raspet ost på toppen av hver horn. De stekes på 225 grader i ca. 10 min. 

 

 

 

Leave a Reply

