Nye mål for høsten…tomatsuppe med parmegianno og ungarsk pølse

20140810-152520.jpg

Jeg har startet å jobbe med planene for høsten og vinteren…Jeg  har startet et lite firma og jobber fortsatt med konseptet…det er mye nytt og gammelt nytt …det er en del veldig nye veier jeg skal gå på denne høsten og jeg er utrolig spendt…derfor fant jeg ut at det passer perfekt med noen mottoer for høsten…”out with the old, in with the new”…”be yourself,everyone else is already taken”…

20140810-152531.jpg

Jeg venter spendt og håper på at kreativiteten og energien tar helt av 🙂 <3….

Midt i alle planene og målsettingen er det kjekt med den tiden jeg får kose meg på kjøkkenet når jeg lager mat eller noe søt.

Denne gangen vil jeg dele en oppskrift på tomatsuppe med parmegianno og ungarsk pølse.

Jeg sa det før at jeg kommer fra Transilvania og tomatsuppe er en big MUST på et ungarsk meny/kjøkken. Prøver du å lage denne suppa her gir du opp TORO eller Knorr poser. Det er lett å lage og veldig god på smak.

Tomatsuppe med parmegianno og ungarsk pølse

20140810-152554.jpg

1 hakket løk

3 båter hvitløk finhakket

litt chilli finhakket

litt olje

2 bokser hermetiske tomater (jeg velger alltid de italienske-tomatene er mye søtere)

1 krus tomatjuice

4 dl vann og 3 hønsebuljong terninger eller 2 bokser buljong fra Jakobsen

1 dl kremfløte

basilikum, salt og pepper

kokte egg

ungarsk spekepølse i skiver eller kan mann bruke italiensk pølse eller salami

parmegianno/parmezan skjært i flakk

kokt pasta-jeg velger fullkorn makaroni siden det er mye sunnere

20140810-152539.jpg

Skjært parmezan…

20140810-152547.jpg

I en større gryte settes olje, finhakket løk, hvitløk og chilli og la det frese litt til løken er blank. Tomatjuicen helles over løken. De hermetiske tomatene moses i blender til ønsket konsistens og settes i grytte over løk og tomatjuice. Alt kokes videre. 4 dl vann helles i gryta i lag med  3 hønsebuljong terninger .

HUSK! Kok i en annen gryte egg som skal brukes til tilbehør. Kok pasta i en gryte hvis du vil ha pasta i tomatsuppa.

La suppa koke i noen minutter. På slutten av koketiden helles fløten i suppa og smakes med salt og pepper. Macaronien helles i tomatsuppa.

Suppa serveres med stekte baguetter eller rundstykker, kokte egg, parmezan og spekepølse på toppen.

20140810-165109.jpg

20140810-152602.jpg

Hilsen Laura ❤

Leave a Reply

