Vannmelon på menyen

20140801-163855.jpg

Vannmelon…bringer med seg så mange flotte minner…

I Romania der jeg kommer fra spiste vi hver dag i sommeren vannmelon i kilovis…:) <3. Jeg husker mamma sa at hun spiste alltid i barndommen vannmelon med brød…merkelig for meg det …

Jeg husker den første gangen jeg tok mannen min på besøk til Romania…en venn av oss kjøpte 10 kg vannmelon og han ville at vi 5 mennesker skull spise absolutt alt…:) …da kan du tenke deg ansiktene til nordmenn …spise 10 kg vannmelon med engang…hahahaaa

Jeg kjøpte et stort vannmelon på Obsen denne uken. Det er bedre å kjøpe hele melon enn delt i butikken. Jeg banker alltid på skallet og hvis vannmelonen hørtes tom innvendig så er den moden. I tilleg til det så skal vannmelonen være tung og den skal ha en gulfarge runding en plass på skallet ( det er der vannmelonen har lent seg til jorda). Skallet på vannmelonen skal være skinnende.

20140801-163906.jpg

20140801-163919.jpg

20140801-163933.jpg

Mann kan lage melonjuice…

20140801-163837.jpg

Vannmelon Icecream

1/3 av vannmelon laget til juice

1 krus helmelk

1.5 krus kremfløte

1.5 krus sukker

3 eggeplommer

Sett i kjelle melk, fløte og sukker og sett kjellen på kokeplata. La veska varmes il kokepunktet og sukkeret smelter.

Pisk litt eggeplommene og mens mann pisker helles forsiktig litt og litt melkeplandingen over eggeplommene. Ikke hell alt på engang for da koker du eggeplommene. På slutten helles melonjuicen over blandingen og piskes videre litt til alt er blandet. Jeg setter blandingen på boks og i fryseboks 1 døyn.

20140801-163944.jpg

Leave a Reply

