sommer…karamell brownies…

Sommer…varme…sommerferie…

20140713-143728.jpgBenjamin gutten min var så fasinert av marihøner her en dag…jeg husker vi hadde en marihønesang når vi var små…marihøne høne….der du skal fly…der skal jeg gifte meg… Jeg tror i Norge sies det andre ting om marihøner…Vi telte alltid prikkene på marihøner :).

20140713-143654.jpgAndreas den andre sønnen min var så fasinert av moreller rundt ørene…vi gjorde alltid det når vi var barn…”hvorfor det mamma…?” spuste han…jo vi lekte alltid at vi fikk oss øredobber 🙂 :)…

Karamell brownies

5 dl sukker

3 dl hvetemel

4 egg

100 g kokesjokolade 70% kakao

100 g karamellsjokolade

240 g smør

1 ts salt

2 ts vaniljesukker

Sett ovnen på 160 grader.

Smelt smør med sjokolade på svak varme. rør hele tiden.

Pisk eggene sammen med sukkeret.

Bland i mel, vaniljesukker og salt. Hell den smeltende sjokoladen i røren. Bland godt.

Hell røren i en liten langpanne.

Stek kaken i 30 min midt i ovnen.

securedownload-6

Sommer…marihønner…moreller…noe å lese i…leskedrikk… og livet kan bli herlig <3…

20140713-143833.jpg

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

