Sunn mat…fin dekor….fisk på salt

Image

Denne uken har jeg tatt det roligt på grunn av armen som ikke vil være med for tiden…Men jeg fikk inderlig lyst å bytte litt på pynten i stua…Jeg ville vise natur elementene litt bedre denne gangen. Derfor satt jeg rett på bord et trestubbe med hengende pompomer…og ikke snakk om syrinblomster…jeg bare elsker de…de lukter så himmelsk…<3…og de viser seg fram i all prakt fra Kahler vasen…

Image

Samtidig så har jeg fylt stua med eucaliptus…eucaliptus er kjent for å skape bra og sunt luft i huset :). Ugle. fjær,trestubber, planter og blomster fra hage, eucaliptus…alle er med skape en fin atmosfære i et nordisk hus…

Den hvitmalte trestubben jeg hadde på bordet før har jeg flyttet på og plassert mot en vegg i stua…

Image

En dag denne uken som gikk har jeg fått en flott middagsrett ide…Jeg hadde fersk laks i huset, kornison agurk, blomkål og poteter. Og tenkte …hva kan jeg lage godt med de? Da tok jeg masse havsalt i ei langpanne og stekte på 200 grader laks, potetbåter, blomkål på salt :). Jeg dryppet litt olivenolje på alt og krydret med grovmalt pepper, salt, buljong pulver og rosmarin på fisk , basilikum, timian og litt havsalt på poteter og salt og pepper på blomkål. 

Så laget jeg agurksalat av kornison agurk som jeg fant på Meny. Jeg hadde litt vann, hvitvinsedikk, litt sukker og litt tørr timian. Har mann litt vårløk så er det utrolig godt å ha i agurksalaten.

Image

 

Image

Og med litt hvitsaus eller rømme…mmmm….

 

Leave a Reply

