Romania- bunad…mat…tradisjoner

Snart er det 17 mai og for første gang etter 12 år i Norge har jeg tenkt å lage min egen rumenskbunad designet by me <3. Jeg har startet denne helgen med forklet.

Image

Jeg må si at jeg er veldig fornøyd med resultaten….

Image

Image

Snakk om bunad …på vei til sybutikken i Haugesund stoppet på den utenlandskebutikken og kjøpte medium size paprika med tanke på å lage fyltepaprika til middag på søndag.

Fyltepaprika med kjøttdeig og ris, krydder, løk er noe av det beste du kan spise i Romania /Transilvania. Fyltepaprika kokte i vann med masse grovhakkede tomater, salt, pepper og krydder og bacon biter mellom de….mmmm

Image

Og for å få hele den rumenskepakken i huset denne helgen, laget Magda rumensk jordbærkake med kokos on top….og jeg blandet jordbær med granateple, vaniljesukker og krydder….og du og du for en dessert….<3 ❤

Image

Romania….I miss u…..

Leave a Reply

