Vinter…snø…

Jeg blei så glad idag når jeg våknet og såg at det snør…Jeg elsker snø… Det ga meg en så god følelse av regnhet og godhet som kommer ovenfra…

Image

 

Plutselig såg jeg at i vinduet er ei ugla jeg fikk for ikke så lenge siden. Det er ei kjekke dame fra Torvastad som lager de og hun heter Hege. Hun syr mottoer på uglene. På ugla jeg fikk står det ” Noen mennesker gjør verden SPESIELL bare ved at de selv er i den”. Det var fint for i takt med snøen så tenkte jeg at det er ikke bare snøen som kan gi en god følelse i hverdagen men Jeg og kan bety noe idag for andre mennesker ved bare å være der og ingenting annet…Jeg håper i alle fall det…

Image

I det siste har jeg vært fokusert på blomster i forskjellige varianter. Idag tenkte jeg på crisantemum jeg hadde i stua i de forskjellige vasene. De er hvite og fine og i takt med snøen …

Image

Men så måtte jeg tenke på litt mer praktiske ting og…middagen idag! Jeg fikk så lyst å prøve noe nytt. Da tenkte jeg…jaaaa…jeg kan prøve å skjære grønnsaker som søtepoteter, sjalottløk og poteter og sette de på havsalt i langpanne. Jeg krydret de med krydder fra Oliviers & Co og satt de i ovnen samtidig med koteletter. Jeg fikk en fantatisk resultat…Grønsakene trengte ikke olje for å stekes i ovn samtidig så de blei så møre og fikk en god aroma fra salten. Jeg fikk et godt og sunt tilbehør til kjøttet. Anbefalles!

Image

 

I takt med snøen og det hvite ønsker jeg alle en fin uke med mange nye muligheter!

Image

 

Leave a Reply

